La Bota
Nostalgische gevoelens brachten me weer eens naar La Bota. Ik was jarig geweest en een paar vrienden namen me mee. Vroeger in de jaren tachtig kon je bij La Bota lekker en goedkoop eten, en er werkten leuke enthousiaste mensen. De eigenaars, de gebroeders Versteegen werkten er zelf nog gedreven in de bediening. Het was er altijd gezellig. Misschien ben ik het ontgroeid, ik weet het niet, maar het eten smaakte niet echt, de bediening was ronduit ongeinteresseerd en het is allemaal niet goedkoop meer.
Echt slecht waren die spareribs nou ook weer niet, en de groenten waren zelfs lekker al dente, maar het incident met de haar verpestte alles. Mijn tafelgenote trof een haar aan op haar spareribs. Een lange roodachtige haar. We riepen het meisje. Ze wist duidelijk niet wat ze ermee aan moest, want ze reageerde met: "Oh, gatver", en deed vervolgens niets. Niks terug naar de keuken. "Ik zal het doorgeven". Nou heb ik zelf zo hier en daar in de horeca gewerkt en meestal is er toch wel een policy voor dit soort situaties. Wat mij betreft zou het bord meteen mee teruggaan naar de keuken, maar goed. Afwachten maar, misschien geven ze een drankje weg, of een kopje koffie. We namen toch nog maar een dessert, en vroegen vervolgens de rekening. Daar stond gewoon alles op. Geen woord over de haar, en geen tegemoetkoming in enige vorm. Ik zei tegen het wezenloze meisje dat er wat mij betreft een portie spareribs van de rekening af ging. Ze reageerde verontwaardigd: "Om die haar?" Ze ging overleggen in de keuken. Vervolgens kwam ze met het verhaal dat de haar van het kwastje moest zijn gekomen waarmee de spareribs worden ingevet. Ik zei dat het een lange haar was die niet van een kwastje kon komen, en dat het me verder niet uitmaakte, maar dat ik wel verwachtte dat ze het op een of andere manier oplosten. "Een haar in het eten kan gebeuren, maar dan moet je als bedrijf wel iets doen om de klant weer tevreden te stellen", betoogde ik. Uiteindelijk kwam de jongeman die kennelijk de leiding had uit de keuken, en hij gaf ons het geld voor de desserts terug. Toch nog opgelost, kleine moeite. Alleen erg jammer dat ze dat nou niet uit meteen zichzelf doen, dat had een hoop ergernis en ontevredenheid gescheeld....
0 Comments:
Een reactie posten
<< Home